CARA MENGATASI RESDUNG YANG KRONIK

Assalammualaikum semua. Hari ini kita nak bercakap mengenai RESDUNG.

simptom masalah resdung copy

APA ITU RESDUNG?

resdung (1)Sinusitis

Resdung adalah radang pada lapisan rongga hidung yang memiliki beberapa pasangan frontal, ethmoid, maxillary dan sphenoif. Penyakit resdung boleh menyebabkan ketidakselesaan kepada individu yang menghidapnya. Pagi-pagi ja mesti rasa gatal hidung. nak bersin aja. Siapa yang tahan kan kalaw tiap pagi rasa nak bersin ja kan.Muka dan hidung pula akan terasa gatal ja macam nak garu. dan juga tersumbat.

Paling tak tahan,kalaw ia berlarutan boleh menyebabkan sakit kepala dan demam..OH TIDAK !!!!!!

PUNCA RESDUNG

Antara punca resdung adalah alahan terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit (demodex) dan kutu. Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara dalam hidung akan membengkak. Seterusnya ia menyebabkan pergerakan udara tidak dapat dikeluarkan. Kalaw udara tidak dapat keluar, ianya akan terkumpul didalam. Kesan yang buruk ,kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak. Anda yang pernah mengalaminya mesti tahu tahap kesakitannya. Ibu saya sendiri pengidap resdung.

Punca resdung yang tidak ramai yang sedar adalah kerosakan atau sakit gigi di bahagian gusi atas. kuman atau bakteria yang berasal dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung. Hal ini demikian kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan dengan rongga sinus. Rongga sinus yang terdapat dalam tulang pipi(dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan gigi.

KALAU TIDAK DIRAWAT?

Resdung ini boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak. Tetapi, resdung ini tak berjangkit pada orang lain atau diwarisi keturunannya.

BAGAIMANA NAK RAWAT?

Pelbagai alternatif boleh dilakukan untuk merawat resdung. Seperti cara tradisional, moden, penggunaan herba dan sebagainya. Cara ini memang tidak memerlukan kos yang tinggi dan paling mudah untuk dilakukan.

  1. Masukkan air ke dalam hidung anda dengan cara menyedut
  2. Picit sebelah bahagian hidung anda dan hembus kuat
  3. Buat secara berulang kali
  4. Seterusnya diikuti dengan membasuh muka dengan air sebersihnya

Anda juga harus menjaga pemakanan yang seimbang bagi memastikan sel sel dalam badan dapat berfungsi dengan sempurna.

Amalan pemakanan supplement juga membantu masalah resdung. Shaklee mencadangkan supplement berikut;

set resdung alergy asthma

  1. Alfalfa Complex
  2. B Complex
  3. Sustained Released Vita C

Alfalfa Complex (RM55)

Alfalfa Complex ni sejenis herba yang sangat berkesan untuk atasi resdung. Juga dipanggil Raja Herba.

Tugas Alfalfa:

Menghalang alergi dan kesan reesdung yang lain

Membuang toksik dalam tubuh (detoks)

Menghalang gatal hidung, bersin dll

Menguatkan ketahanan tubuh pada makanan alergi

Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis)

Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis).

Namun begitu, mereka menghidap penyakit SLE tak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.

B Complex (RM55)

Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan.

Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka.

Membantu dalam membina protein dalam tubuh.

Vitamin C (RM90)

Vitamin C memang femes untuk mengatasi resdung

Anti alergik

Menguatkan imun tubuh

Mengatasi selsema

Menghilangkan jerawat

Mengurangkan gatal kulit

Mengatasi kulit sensitif

Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit.

Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh.

Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.

SET resdung
TESTIMONI SET RESUNG SHAKLEE

masalah-resdung

resdung-shaklee

testi set resdung2

testi alfalfa8

testimoni alfalfa

Macam mana? Nak cuba tak? Tak cuba tak tahu kan. Yang penting SHAKLEE diyakini selamat. insyaAllah. PM ME FOR THE BEST PRICE (017-3524128)

BELI SET, DAPAT DISKAUN HARGA UOLLSS

RESEPI MAKANAN BERKHASIAT BESERTA KANDUNGAN NUTRISI

Assalammualaikum semua. hari ini saya ingin berkongsi mengenai resepi makanan berkhasiat untuk anda semua. yelah baru sesuai kita amalkan hidup sihat lagi lagi apabila diambil bersama supplement shaklee kan kan..

Inilah dia resepi makanan pelengkap untuk anda semua. Sebelum sarapan boleh amalkan juga pemakanan supplement shaklee seperti alfalfa, esp dan sebagainya. InsyaAllah bertambah sihat. aminn

Bubur Nasi Pelangi

(Hidangan 10 orang)

Bahan-bahan

195gm beras wangi, dibasuh dan dituskan
3l air
2 keping dada ayam
1 biji bawang bersaiz sederhana (potong 8 ala wedges)
1 cm halia, dihiris
1 biji lobak merah bersaiz kecil, diparut
50g kacang buncis, dihiris
1 biji kentang bersaiz kecil, diparut

Cara memasak

  • Didihkan 3 cawan air. Masukkan halia, bawang dan ayam. Masak selama 10 – 15 minit. Asingkan ayam dari stok dan buang kulit, tulang serta siat isi ayam.
  • Masukkan semula tulang ayam ke dalam stok. Tambahkan 10 cawan air ke dalam stok.
  • Masukkan beras ke dalam stok ayam dan masak dengan api perlahan sehingga menjadi bubur. Asingkan tulang ayam dan bawang dari bubur.
  • Campurkan ayam dan sayur. Masak selama 10 – 15 minit.

Bagi bayi yang berumur 6 – 8 bulan, resipi ini boleh dihidangkan selepas dilenyek. Bagi kanak-kanak yang lebih besar, bubur tidak perlu dilenyek dan boleh dimakan terus.

Kandungan nutrisi setiap hidangan
Kalori (kkal) 180
Protein (g) 8
Lemak (g) 3
Zat Besi (mg) 1.2
Kalsium (mg) 18

Bubur Oat Dengan Buah

(Hidangan 2 orang)

Bahan-bahan

15g oat
100ml susu perahan atau susu
10g pisang, epal, mangga atau betik segar – dilenyek
100ml air

Cara memasak

  • Masak oat menggunakan ½ cawan air.
  • Apabila campuran mula mendidih, perlahankan api dan renehkan sehingga likat dan lembut.
  • Tambahkan susu, masak selama seminit.
  • Padamkan api dan biarkan sejuk.
  • Campurkan buah sebelum dihidang.

Resipi ini sesuai untuk semua peringkat umur kanak-kanak.

Kandungan nutrisi setiap hidangan
Kalori (kkal) 181.0
Protein (g) 8.3
Lemak (g) 1.5
Zat Besi (mg) 3.8
Kalsium (mg) 225.0

Bubur Nasi Bersama Ayam Cincang dan Lobak Merah

(Hidangan 2 orang)

Bahan-bahan

10g beras
6g daging ayam – dicincang halus
10g lobak merah – dipotong dadu dan direbus hingga empuk
500ml rebusan stok ayam

Cara memasak

  • Masak beras bersama stok di dalam periuk. Kacau sekali.
  • Apabila beras sudah menjadi bubur, tambahkan lobak merah dan daging ayam cincang. Renehkan sehingga masak.
  • Sejukkan dan hidang.

Bagi bayi yang berumur 6 – 8 bulan, resipi ini boleh dihidangkan selepas dilenyek. Bagi kanak-kanak yang lebih besar, bubur tidak perlu dilenyek dan boleh dimakan terus.

Kandungan nutrisi setiap hidangan
Kalori (kkal) 66
Protein (g) 2.8
Lemak (g) 0.4
Zat Besi (mg) 0.2
Kalsium (mg) 22

Mi Ikan

(Hidangan 2 orang)

Bahan-bahan

12g kepingan isi ikan – dihiris nipis
20g ikan bilis – ditumbuk halus
10g mi 3g bayam atau sayur berdaun (choy sum / sawi) – dipotong halus
500ml rebusan stok ayam

Cara memasak

  • Rebus mi di dalam periuk sehingga lembut. Tapis dan bilas dengan air sejuk.
  • Cincang mi halus-halus. Asingkan ke dalam mangkuk berasingan.
  • Masak bayam atau sayur berdaun yang telah dipotong di dalam stok sehingga lembut.
  • Tambahkan kepingan isi ikan dan mi ke dalam sup dan didihkan selama satu minit.
  • Sejukkan dan hidang.
Kandungan nutrisi setiap hidangan
Kalori (kkal) 21.0
Protein (g) 2.0
Lemak (g) 0.7
Zat Besi (mg) 0.2
Kalsium (mg) 19.0

CARA TERBAIK MENURUNKAN KOLESTROL JAHAT DALAM BADAN ANDA

Masalah kolestrol tinggi dalam darah sudah banyak kedengaran. Malah kita sendiri tahu bahanya kolestrol jahat (LDL) Melebihi kolestrol baik (HDL). Jangan ingat anda kurus, tahap kolestrol jahat anda stabil. Itu salah. Orang kurus pun tidak dapat lari dari masalah kolestrol tinggi tau!!!!!!!!!!

APA FAKTOR UTAMA KOLESTROL TINGGI?

  1. Merokok
  2. Tekanan
  3. Berat Badan berlebihan
  4. Penyaki hati
  5. Makanan

Slide17

Jumlah kolestrol dalam makanan harian kita

Menurut statistik, 1 daripada 3 orang dewasa di Malaysia telah disahkan mempunyai kolestrol yang tinggi.Penyakit jantung yang disebabkan oleh kolestroltinggi telah dihidapi oleh bukan sahaja warga tua malah golongan muda. Bersukan juga tidak menjamin anda dapat mengawal kolestrol dalam badan. Kita mungkin tidak nampak kerana tidak semua individu kolestrolnya berada dibawah permukaan kulit. Makanan yang mempunyai kolestrol yang tinggi dengan mudah boleh berada dalam salur darah kita apabila kita makan. Salur darah yang dicemari oleh kolestrol jahat ini akan menyebabkan salur darah itu menjadi sempit sehingga akhirnya menghalang laluan darah untuk mengangkut oksigen ke seluruh tubuh.

APA LANGKAH-LANGKAH YANG BERKESAN?

  1. Buat ujian pemeriksaan darah sekurang kurangnya 1 atau 2 kali setahun untuk mengetahui status kesihatan
  2. Makan makanan yang dimasak kukus atau rebus
  3. Kurangkan pengambilan makanan laut
  4. Pilih daging atau ayam tanpa lemak dan kulit
  5. Tingkatkan makanan yang boleh menambahkan kolestrol HDL dalam darah
  6. Jadikan oat sebagai makanan harian
  7. Ambil supplement khusus untuk menurunkan tahap kolestrol LDL (Jahat) dan mencegah serapan kolestrol yang seterusnya

Jika anda memilih untuk mengamalkan supplement yang khusus untuk menentang kolestrol jahat, ada 3 produk khusus untuk menurunkan kolestrolLDL malah kajuan juga membuktikan pengambila 2000 mg fitosterol sehari dapat menghalang serapan kolestrol dalam darah

OMEGAGUARD

kebaikan-kebaikan-omega-guard-shaklee-indonesia

Pengambilan 3 biji kapsul omegaguard sehari membekalkan 360mg DHA & 540MG EPA yang diperlukan dalam menentang kolestrol LDL sedia ada

PHYTOCOL-ST

Slide33

Berkuasa menghalang serapan kolestrol LDL yang berterusan

Pengambilan 2 kali sehari Phytocol-ST disarankan sebelum mengambil makanan yang berminyak atau berlemak atau mempunyai kolestrol tinggi.

Bagaimana Phytocol-ST Bertindak?

Slide27 Slide29

Fitosterol mempunyai struktur yang seakan akan sama dengan molekul kolestrol.Justeru pengambilan fitosterol sebelum makan membantu penyediaan tapak penyerapan yang telah ditutup oleh molekul fitosterol ini. Kolestrol yang telah terhalang daripada menembusi laluan ke salur darah dan seterusnya akan dibuang melalui usus.

 JADI APATUNGGU LAGI ! NAK TURUNKAN KOLESTROL?GUNALAH PRODUK SHAKLEE INI! BUKAN SAHAJA BERKESAN MALAH MEMANG BERKUASA MENURUNKAN KOLESTROL JAHAT DALAM BADAN ANDA. LEBIH BAIK KITA BERUSAHA DAN MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT YANG TIDAK DIINGINI BERLAKU

DO PM ME AT 017-3524128

MY FB ACCOUNT : https://www.facebook.com/zafiraalyarosli

RAHSIA NO MAKEUP FACE CHALLENGE (EFFECT DURATION : ONE MONTH) KEKAL

Assalammualaikum semua

Anda semua mesti inginkan kulit yang bebas jerawat, jeragat, parut, Bintik bintik hitam bukan? Saya ada penyelesaiannya. InsyaAllah kita hanya berusaha, Allah Maha Mengetahu.

Mari saya ceritakan bagaimana cara-cara NO MAKEUP FACE CHALLENGE IN ONLY ONE MONTH!!!!!!!!!!! SATU BULAN SAHAJA DA EFFETC. I REPEAT!

Kecantikan kulit bermula daripada dalaman, baik sistem badan kita, maka cantiklah kulit kita. Jangan hanya menyapu krim kecantikan diluar sahaja, tetapi didalam badan tidak dijaga. Itu tidak elok kerana kesan yang pantas apabila dalaman kita bersih dan  sihat. Mari saya ceritakan rahsia kecantikan semulajadi dan nutrien yang diperlukan

RAHSIA KECANTIKAN SEMULAJADI TANPA MAKEUP

THK

Rahsia pertama – Protein

Pengambilan makanan yang berasaskan protein, protein membantu menghasilkan sel kulit baru yang lebih gebu, bersih, licin dan cantik berseri.

Protein juga membantu kulit dan satu badan lebih anjal
Cadangan protien – ESP Shaklee
ESP Shaklee adalah salah satu product yang ramai pengguna pilih untuk dapatkan kulit cantik. Ibarat kata pengguna ni, kulit kurang minyak, jerawat cepat kecut dan nampak cerahbila beliau consume ESP Shaklee bersama dengan vitamin kecantikan yang lain
ESP Shaklee juga memberi kesan positif dari segi warna kulit. Kulit nampak cerah, glowing dan licin. Jerawat juga hilang. Parut jerawat juga semakin pudar. Ini kerana
ESP Shaklee menggantikan sel-sel kulit mati yang menyebabkan binti-bintik hitam pada kulit dengan sel-sel baru yang lebih segar. Lebih cepat sel-sel mati diganti, lebih cepat kulit akan dirawat. Bonus lain, berat badan semakin berkurangan.
ESP Shaklee juga membantu untuk masalah kulit berjeragat dan mereka yang mengalami selulit. Perubahan bergnatung kepada badan masing-masing tapi biasanya tak sampai sebulan penggunaan ESP dah dapat rasa kesannya. Seronok kan bila dah boleh pakai semula seluar dan baju yang lama. Itulah penangan ESP. Bukan kulit je mengalami perubahan positif tapi berat badan juga turun. Tapi ini tidak bermakna orang yang kurus bertambah kurus.
  • membaikpulih sel yang rosak dan bina sel baru
  • membantu pemulihan luka dan mengurangkan parut
  • awet muda – asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ dan lain-lain, pengambilan yang kerap kunci kepada awet muda
  • merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  • mengurangkan kedutan dan agen anti-penuaan
  • mengembalikan keserian kulit dan dan kepejalan otot
  • mengurangkan kesan parut
  • mengurangkan jeragat, garis halus dan kedutan
 esp-protein
Harga RM150 (Penggunaan 2 Bulan)

Rahsia Kedua – Vitamin E

♡ Antioksidan yang kuat, berfungsi meneutralkan radikal bebas, iaitu punca jerawat dan jeragat bermaharajalela.
♡ Hanya sebiji sehari untuk menghapus radikal bebas sekaligus menyahkeluar jerawat dan jeragat.
♡ Penggunaan konsisten akan membantu kita mendapat kulit wajah yang moist (lembap) jer..
♡ Vitamin E juga dikenali Vitamin Cinta, bagi kat suami seminggu sekali, anda akan dapat jawapan kenapa ia digelar Vitamin Cinta. 😉
Oppss sebelum saya terlupa, kalau kat muka ada jerawat yang baru nak muncul, dah matang atau parut degil. Pecahkan sebiji Vitamin E, terus tempek kat muka. InshaAllah bantutlah jerawat tu, parut pun makin pudar.
vita-e-complex
Cadangan – Vita E Complex Shaklee
Harga RM149 (120 biji kegunaan 4 bulan)

Rahsia Ketiga – Vitamin C

Bahan binaan kolagen bagi membantu mendapatkan tona sekata kepada kulit, membantu kulit elastik, mengurangkan sun burn, wajah seolah-olah memakai blusher, menjaga salur darah dan peredaran darah dalam tubuh. Antara kelebihan Vitamin C adalah

Membentuk kolagen dalam kulit – vitamin C Shaklee ini akan merangsang pembentukan kolagen dan menyebabkan kulit menjadi tegang.
Mencerahkan kulit.
Melambatkan proses penuaan.
Menghalang pembetukan pigmen yang menyebabkan masalah jeragat.
Selain dari sudut kecantikan. vitamin C Shaklee juga bagus untuk:

Meningkatkan sistem imunisasi badan.
Membantu mengurangkan masalah alergi dan resdung.
Mengatasi masalah gusi berdarah.

vita-c-plus
VITAMIN C JUGA BOLE DIJADIKAN SEBAGAI MASKER BAGI KULIT BERPARUT, JERAGAT ATAU JERAWAT
564533_432333736812830_476195758_n1
Cadangan – Sustained Release Vita-C Plus
Harga RM92.50 (180 biji kegunaan 6 bulan)

TESTIMONI Pengguna Set Kecantikan Shaklee

testivitce2
Harga Satu Set : 350 (Free Postage)
set kulit cantikesp
Jika anda berminat, ingin mendapatkan Set Kecantikan Shaklee, DO PM ME AT 017-3524128!!!!!!!!!!!! JANGAN BERLENGAH LAGI.
ATAU ANDA JUGA BOLEH CUBA SET KECANTIKAN SHAKLEE
(VITA C+VITA E+B COMPLEX)
set kulit cantik

Kasi sental kerak usus!!!!!!!

Assalammualaikum semua. Hari ini saya ingin menceritakan mengenai KERAK USUS. Terdapat pelbagai keburukan wujudnya KERAK USUS NI. ANTARANYA PEROT BUNCIT, BOROI, CUBA MACAM MACAM NAK KURUS TAPI X KURUS? ADA SEBABNYA. ANTARA SEBABNYA ADALAH KERAK USUS!!!!!!!!!!

usus-kototr

Nampak tak macam gambar di atas ni. Bagaimana keadaan usus kita tanpa kita sedari. Dan berkerak kerak.

Apa itu kerak usus?

Usus merupakan sistem pencernaan manusia yang sangat penting dalam memproses makanan sehari-harian kerana setiap hari tubuh kita menerima suapan makanan dan minuman dari pagi hingga malam dan usus terus bekerja memproses makanan yang kita makan..
Namun apabila terlalu banyak mengambil makanan yg tidak sihat dan tidak bagus, secara automatik ia akan mengalami ganguan dan usus terus menjadi kotor akibat dari makanan yang salah itu dan usus yang sudah kotor apabila tidak dibersihkan atau tidak segera diatasi, usus yang kotor akan menjadi kerak usus dan akan menghalang penyerapan zat gizi yang seharusnya dicerna dan diserap baik oleh usus.
Tanpa kita sedari sisa2 makanan termendap di sitiu. Makanan yg tersumbat itu akan menjadi kerak dan menjadi toksin berbahaya. Secara tidak lansung akan menjadi racun yang menyebabkan penyakit. Hal itu tentu cukup membahayakan bagi tubuh dan akan mengundang pelbagai jenis penyakit di dalam tubuh kita.
usus toksin
PENTINGNYA DETOKS
Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

BAGAIMANA HERBLAX MEMBANTU?

Herblax digunakan untuk membantu pembersihan usus secara semulajadi dengan cara merangsang pengecutan otot-otot usus seterusnya membolehkan sisa-sisa terperangkap keluar dengan lebih cepat tanpa memerangkap toksin di dalam kolon.

Antara lain kelebihan herblax adalah ia membantu untuk mengatasi masalah sembelit teruk yang boleh mengakibatkan penyakit buasir. Ingat, usus kita hanya bekerja untuk menyerap, usus tidak tahu bahawa yang diserap itu toksin atau nutrien yang bagus. Jadi pastikan usus sentiasa baik dengan melakukan proses detoks sekurang-kurangnya 2x seminggu dengan Herblax.

APA ITU HERBLAX

Herba semulajadi yang bertindak membersihkan perut dan usus, melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Mengandungi 9 jenis herba yang secara tradisionalnya mampu meningkatkan kesihatan sistem penghadaman. Ia juga mampu menyah-toksin dari badan.

9 HERBA SEMULAJADI
  • alfalfa leaves
  • senna leaves
  • anise seed
  • blue malva flower
  • buckhorn bark
  • licorice root
  • rhubarb root
  • fennel seed
  • culver’s root.

APA KEBAIKAN HERBLAX?

  • merawat masalah sembelit dan melawaskan perut
  • meransang usus untuk lebih cepat memproses perkumuhan dan pembersihan najis secara lembut daripada terus tersimpan lama di dalam perut yang boleh menyebabkan toksin.
  • mengempiskan perut
  • mengurangkan ketegangan perut
 
KALAU MAKAN ADA SIDE EFFECT KA ?? { healing crisis ]
 
PERHATIAN!!
  • Mereka yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah mungkin akan mengalami cirit-birit pada awal pengambilan Herb-Lax.
  • Untuk keadaan normal, kebiasaan Herb-Lax akan bertindak setelah 6 hingga 12 jam ia diambil.
  • Mereka yang mempunyai masalah sembelit boleh meningkatkan pengambilan Herb-Lax kepada 5-8 biji sehari, dan boleh kembali kepada dos asal apabila proses perkumuhan kembali normal.

HERBLAX1

*Tip tambahan (Khas untuk mereka yang ingin detoks,menurunkan berat badan dan cucu usus)

1. Cuci kolon & usus pakai HERBLAX untuk buang plak mukoid (Kerak usus)
2. Pecahkan lemak pakai LECITHIN. Biar die larut dlm darah
3. Bakar lemak2 dalam darah tu pakai CINCH TEA
4. Selain cinch tea, bakar lemak pakai otot. Nk tambah atau paling x pun nak kekalkan otot yg ada, minum ESP dgn CINCH.
5. Serap & angkut sgl toksin, lemak2 terumpai & hasil pembakaran lemak tadi tuh pakai ALFALFA. Alfalfa akan bawak sampai ke kolon
6. Sekali lagi, HERBLAX bertindak dengan membantu pembuangan lebih lawas

10 Manfaat Kesihatan Bawang Putih Yang telah terbukti

Assalammualaikum.  Hari ini saya ingin membicarakan mengenai Bawang Putih.(Formal la pulok. hoho)

garlic-with-parsley-leaves

Bawang Putih???? Biasanya bawang putih ni kita dok buat letak dalam masakan kan.Bila masak wangi je bau dia.lagilagi letak dalam nasi goreng, sup ayam. wooowww. meletop !!!!!!! meleleh ayaq liuqqqqq woii. pengsannn!Ok ok kita sekarang bukan nak cakap resepi makanan ka apa ka, sekarang ni kita nak cakap pasal MANFAAT BAWANG PUTIH NI!!!!!!!!!!!!!!! Apa manfaat dia? sama ada anda tahu atau tidak. mari sini saya nak kobar. sabaq na. baca pelan pelan.

  1. Bawang putih mengandungi sebatian Dipanggil Allicin, Yang Mempunyai sifat mujarab yang bagus untuk kesihatan anda

Bawang putih merupakan tumbuhan dalam keluarga Allium (bawang).

Ia berkait rapat dengan bawang holland dan bawang merah

Bawang putih ni tumbuh di banyak tempat di dunia dan merupakan bahan popular dalam masakan kerana bau yang kuat dan rasa yang lazat. Namun dekat Malaysia tiada tanaman Bawang. Basically, diimport dari India dan China.Huhuhuhu. rasa macam nak tanam sendiri je tapi iklim tak sesuai.

Walau bagaimanapun, sepanjang sejarah kuno, penggunaan utama bawang putih adalah untuk kesihatan dan juga perubatan

Penggunaannya telah didokumenkan dengan baik oleh semua tamadun utama termasuk orang Mesir, Babilon, Yunani, Rom dan China

Kita tahu bahawa kebanyakan kesan-kesan kesihatan yang baik disebabkan oleh salah satu sebatian sulfur yang terbentuk apabila bawang putih cincang, dihancurkan atau dikunyah.

Sebatian ini dikenali sebagai allicin, dan juga bertanggungjawab untuk bau bawang putih yang berbeza.

Allicin memasuki badan daripada saluran penghadaman dan bergerak di seluruh badan kita, di mana ia memberikan kesan biologi yang mujarab untuk pelbagai penyakit

  1. Bawang putih mempunyai kalori yang rendah dan kaya dengan Vitamin C, Vitamin B6, dan Manganese

1 auns (28 gram) hidangan bawang putih mengandungi;

Mangan: 23% daripada RDA.

Vitamin B6: 17% daripada RDA.

Vitamin C: 15% daripada RDA.

Selenium: 6% daripada RDA.

Fiber: 1 gram.

Jumlah yang berpadanan dengan kandungan Calcium, Copper, Kalium, Fosforus, Zat Besi dan Vitamin B1 didalamnya

Bawang putih juga mengandungi pelbagai nutrien lain. Malah, ia mengandungi hampir kesemuanya yang kita perlukan

Bawang putih mempunyai 42 kalori, 1.8 gram protein dan 9 gram karbohidrat.

  1. Bawang putih dapat Memerangi Penyakit, Termasuk Demam biasa

Suplemen bawang putih diketahui meningkatkan fungsi sistem imun.

Satu kajian selama 12 minggu mendapati bahawa makanan tambahan bawang putih setiap hari dapat mengurangkan jumlah selsema sebanyak 63% berbanding dengan plasebo.

Purata gejala demam juga telah dikurangkan sebanyak 70%, daripada 5 hari menggunakan plasebo (Ubat @Rawatan) kepada hanya 1.5 hari dalam kumpulan bawang putih.

Satu lagi kajian mendapati bahawa dos yang tinggi ekstrak bawang putih (2.56 gram setiap hari) boleh mengurangkan bilangan hari pesakit yang demam atau selsema sebanyak 61% (5).

Jika anda sering mendapat selsema, Anda hanya perlu menambah bawang putih untuk diet anda dan ia boleh menjadi sangat membantu.

Suplemen bawang putih membantu untuk mencegah dan mengurangkan kesakitan penyakit biasa seperti selesema dan demam

  1. Sebatian aktif dalam bawang putih Boleh mengurangkan Tekanan Darah

Penyakit kardiovaskular seperti serangan jantung dan strok adalah pembunuh terbesar di dunia.

Tekanan darah tinggi, atau hypertension, merupakan satu daripada pemacu yang paling penting dalam penyakit-penyakit ini (Sakit Jantung, Strok)

Kajian mendapati suplemen bawang putih dapat memberi kesan yang besar kepada usaha mengurangkan tekanan darah bagi  orang yang mempunyai tekanan darah tinggi

Dalam satu kajian, ekstrak bawang putih yang lama pada dos 600-1,500 mg berkesan sebagai ubat Atenolol (dadah yang digunakan untuk penyakit kardiovaskular) dalam mengurangkan tekanan darah dalam tempoh 24 minggu.

Dos tambahan mesti agak tinggi untuk mempunyai kesan-kesan yang dikehendaki. Jumlah allicin diperlukan adalah bersamaan dengan kira-kira empat ulas bawang putih setiap hari.

  1. Bawang putih Meningkatkan Tahap Kolesterol, Yang Boleh Turunkan Risiko Penyakit Jantung

Bawang putih boleh menurunkan Jumlah dan kolesterol LDL (low-density lipoprotein cholesterol, juga dikenali sebagai kolestrol “Jahat”)

Bagi mereka yang mempunyai kolesterol tinggi, makanan tambahan bawang putih adalah untuk mengurangkan jumlah dan / atau kolesterol LDL kira-kira 10-15%

Melihat kepada LDL (“Jahat”) dan HDL (“baik”), bawang putih penting untuk menurunkan LDL tetapi tidak mempunyai kesan bagi HDL (high-density lipoprotein cholesterol, juga dikenali sebagai kolestrol “baik”)

Bawang putih tidak menurunkan paras trigliserida (lemak yang dibawa ke dalam darah daripada makanan yang kita makan. Lebihan kalori atau guka dalam badan ditukar kepada triglycerides dan disimpan dalam sel lemak melalui badan kita), iaitu satu lagi faktor risiko yang diketahui untuk penyakit jantung

Suplemen bawang putih dapat mengurangkan jumlah dan kolesterol LDL, terutamanya di kalangan mereka yang mempunyai kolesterol yang tinggi. Namun, Kolesterol HDL dan trigliserida tidak terjejas dengan pengambilan bawang putih.

  1. Bawang putih Mengandungi Antioksidan Yang boleh membantu mencegah Penyakit Alzheimer dan Demensia

Kerosakan oksidatif akibat radikal bebas menyumbang kepada proses penuaan.

Bawang putih mengandungi antioksidan yang menyokong mekanisme perlindungan tubuh terhadap kerosakan oksidatif

Dos yang tinggi daripada suplemen bawang putih telah ditunjukkan untuk meningkatkan enzim antioksidan dalam badan manusia dan juga mengurangkan tekanan oksidatif kepada mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi

Kesan gabungan untuk mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, dan juga sifat-sifat antioksidan, boleh membantu mencegah penyakit otak biasa seperti penyakit Alzheimer dan demensia

  1. Bawang Putih Boleh Bantu Anda Hidup Lebih Lama

Kesan ke atas jangka hayat pada dasarnya mustahil untuk dibuktikan pada manusia.

Tetapi memandangkan kesan yang baik kepada faktor-faktor risiko yang penting seperti tekanan darah, ia masuk akal kerana bawang putih boleh membantu anda hidup lebih lama.

Hakikatnya, ia boleh melawan penyakit berjangkit yang juga merupakan faktor penting punca lazim kematian, terutamanya bagi orang tua atau orang yang mempunyai sistem imun yang tidak berfungsi.

  1. Prestasi Athletic Boleh Bertambah Dengan hanya pengambilan Suplemen Bawang Putih

Ia telah digunakan secara tradisional dalam budaya purba untuk mengurangkan keletihan dan meningkatkan keupayaan kerja buruh.

Paling ketara, ia telah diberikan kepada atlet Olimpik di Greece purba

Kajian kepada tikus telah menunjukkan bahawa bawang putih membantu dalam prestasi senaman,

Pesakit jantung yang mengambil minyak bawang putih selama 6 minggu mengalami pengurangan dalam kadar jantung puncak sebanyak 12% dan meningkatkan keupayaan latihan mereka

Kajian lain menunjukkan bahawa senaman yang menyebabkan keletihan boleh dikurangkan dengan bawang putih

  1. Makan Bawang Putih Boleh Bantu Penyahtoksin Heavy Metals di Badan

usus toksin_2

Pada dos yang tinggi, sebatian sulfur dalam bawang putih telah ditunjukkan untuk melindungi daripada kerosakan organ dari keracunan logam berat.

Satu kajian empat minggu dalam pekerja kilang bateri kereta (pendedahan berlebihan kepada heavy metals) mendapati bahawa bawang putih mengurangkan paras plumbum dalam darah sebanyak 19%. Ia juga mengurangkan banyak tanda-tanda klinikal keracunan, termasuk sakit kepala dan tekanan darah.

Tiga dos bawang putih setiap hari dapat mengatasi dadah D-penicillamine dalam pengurangan simptom.

  1. Bawang putih Boleh Meningkatkan Kesihatan Tulang

Kajian tikus telah menunjukkan bahawa ia boleh mengurangkan kehilangan jisim tulang dengan meningkatkan estrogen pada wanita. Ia juga bermanfaat dimakan bagi wanita yang telah menopos.

Ini menunjukkan bahawa bawang putih mungkin mempunyai kesan yang baik pada kesihatan tulang di kalangan wanita.

Makanan seperti bawang putih dan bawang juga telah terbukti mempunyai kesan yang baik pada osteoarthritis

Nampak tak banyak kelebihan bawang putih??

Ha disebabkan itu SHAKLEE proses menjadikan ia sebagai supplement harian. Kalaw sapa yang tak lalu nak makan mentah mentah bawang putih ni, elok la makan supplement shaklee ni yang GARLIC. Banyak sangat kelebihan dia.sangat mujarab untuk penyakit kardiovaskular. Kolestrol, detoks. Jadi apa tunggu lagi.

Kegunaan Allicin pada bawang putih untuk kesihatan manusia : 

  • Mengurangkan pemendapan atesklerosis dan lemak
  • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
  • Menurunkan tekanan darah
  • Mempunyai anti-darah beku dan anti aktiviti radang
  • Berfungsi sebagai anti oksidan
  • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
  • bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
  • Bantu rawat asthma

Kelebihan GARLIC Shaklee :

  1. Mengandungi Spearmint – Mempertingkatkan sistem penghadaman dan fungsi jantung
  2. Mempertingkatkan sistem penghadaman dengan formula uniknya mampu menyelesaikan masalah seperti kembung perut, gastrik, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.Pylori dan menghalang ulcer gastrik.
  3. Menurunkan kolesterol dengan menurunkan kolestrol LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang stroke serta penyakit Koronari.
  4. Menstabilkan glukos
  5. Membantu mencegah kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kanser – Nitrosamine
  6. Membantu menurunkan tekanan darah tinggi – 2-4tablet garlic dapat menurunkan darah tinggi dengan 8 point
  7. Menghalang alergi – sinus, alergi,asthma, selsema dan hepatitis.
  8. Detoksifikasi – Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah.
  9. Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari dimusnahkan oleh logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
  10. Antibiotik yang selamat & semulajadi – Garlic adalah antibiotik semulajadi dan selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk menigkatkan sistem imun tubuh lalu menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis Candida.

garlic

PM ME AT https://www.facebook.com/zafiraalyarosli atau wasap saya di nombor 017-3524128

11 MAKANAN YANG TERBAIK UNTUK KESIHATAN ANDA

Assalammualaikum semua. hari ini saya ingin ceritakan mengenai makanan yang terbaik untuk kesihatan anda iaitu, kulit, jantung yang sihat dan sebagainya. Jom baca semua

  1. OLIVE OIL

01-olive-oil-600x450-COMP-3454451

Penggunaan minyak zaitun yang lebih tinggi (lebih daripada 8.4 gram atau 2 sudu kecil sehari) dikaitkan dengan 31% lebih tanda-tanda penuaan berbanding dengan orang yang makan kurang daripada 3.8 gram (lebih kurang 1 sudu teh). Minyak zaitun mengalahkan minyak lain yang diuji, termasuk bunga matahari dan kacang menurut PLOS ONE RESEARCHER. Mengapa? Kira-kira 75% daripada lemak dalam minyak zaitun adalah asid lemak monounsaturated (Tidak tepu), yang boleh memainkan peranan dalam mengekalkan awet muda. Polifenol antioksidan dalam minyak zaitun juga boleh menghilangkan kerosakan radikal bebas.

Antioxidant juga terdapat dalam produk shaklee iaiti CAROTOMAX. Apa yang bagusnya carotomax ni? Ia mambu membantu kesihantan bagi tisu kulit dan melindungi sel daripada kesan pemusnahan oleh radikal bebas sama seperti kebaikan yang terdapat dalam olive oil bukan? Selain itu, carotomax ini adalah sumber vitamin A YANG TERBAIK DAN MAMPU MEMBETULKAN FUNGSI ORGAN TUBIH dan membantu kesihatan RETINA MATA (dapat mengurangkan rabun).

Carotomax

  1. TOMATO

02-tomatoes-600x450-COMP-3393447

Orang yang makan 5 sudu besar pes tomato setiap hari, bersama-sama dengan hampir satu sudu minyak zaitun untuk 12 minggu, mempunyai perlindungan 33% lebih dari matahari dibandingkan dengan orang yang makan hanya minyak zaitun menurut UK Study (2008). Lycopene antioksidan (tahap yang lebih tinggi apabila di masak, tomato diproses) meningkatkan SPF semula jadi kulit.

Apa kaitan dengan SHAKLEE? ADA KE??/ SEMESTINYA ADA !!!!!!!!!!!

VITA E COMPLEX SHAKLEE dengan grape seed extract mengandungi bahan bahany yang memberi kebaikan untuk keseihatan seperti protein, lipid, karbohidrat dan polifenol. (Yang datang dalam bentuk falonoid yang dikenali sebagai ANTIOKSIDAN YANG SANGAT KUAT SERTA BERUPAYA MELINDUNGI TUBUH DARI KEROSAKAN OKSIDATIF DAN RADIKAL BEBAS. SUDAH SEMESTINYA IA BAGUS UNTUK MENDAPATKAN KULIT YANG CANTIK, licin tanpa cela dan awet muda. Sebagai antioksida juga meningkatkan kesuburan dan berkemampuan menghangatkan hubungan suami isteri. AUMMMMMMM! HOT HOT. Hahahha (Sory saya tak kawen lagi)kihkih

vita-e

  1. DARK CHOCOLATE

03-chocolate-600x450-COMP-3365016

Dark chocolate bercirikan anti oxidant membantu kulit hidrat dan meningkatkan peredaran. Wanita yang mengamalkan satu flavanol tinggi minuman serbuk koko setiap hari untuk 12 minggu mengalami kurang kekasaran kulit dan bersisik berbanding dengan yang tidak mengamalkannya. Pakar Kesihatan mencadangkan pengambilan dark chocolate sebanyak 1-auns, atau 150 kalori, untuk mendapatkan manfaat untuk kulit kita selain tanpa peningkatan BERAT BADAN!!! Itu sudah baik.kerana saya juga penggemar dark chocolate. alahaiii .mengidam ni

Shaklee juga mempunyai produk yang tinggi flavanol seperti Vita E Complex dan Cinch Shake COCO Mix. Yang coklat punya tu enak sangat.. aduiii.sedapnya. ok nak buat sekarang. KBYE.hahahah. Apa yang bagusnya CINCH SHAKE MIX NI tinggi SERAT dan kaya dengan protein. Selain itu, produk shaklee juga kebanyakannya banyak yang antioxidant seperti CAROTOMAX, VITA E COMPLEX. Pilih je anda nak yang mana. Dan apa masalah utama yang anda nak atasi.insyaALLAH Shaklee boleh membantu anda

 cinch-1

  1. OATMEAL

04-oatmeal-600x450-COMP-3306087

Oatmeal gandum merupakan pilihan yang lebih baik untuk sarapan pagi anda. Ini kerana ia menawarkan manfaat yang hebat untuk kulit, selain mengurangkan kolestrol dalam badan.

karbohidrat bergula yang menyegerakan badan anda untuk membuat insulin dan meningkatkan pengeluaran hormon yang dikenali sebagai androgen.

Elevated Androgen menyebabkan kelenjar minyak di kulit untuk mengeluarkan lebih banyak minyak yang terperangkap di dalam liang, seterusnya menyebabkan jerawat. Daripada menggunakan brown sugar, anda boleh menambah kemanisan semula jadi untuk oatmeal anda dengan buah dicincang.

Sudah semestinya ada perkaitan dengan PRODUK SHAKLEE. APA DIA? PERFORMANCE DRINK SHAKLEE ADALAH MINUMAN ELOKTROLIT YANG LENGKAP DENGAN CAMPURAN UNIK KARBOHIDRAT. Ia juga mampu memberi tenaga pantas kepada otot dan sel dan menggantikan air yang hilang. Selain itu, ia dapat melembapkan kulit kita dan memelihara paras gula dalam darah. Apa persamaan dengan oatmeal ni ia mampu mengimbangi metabolisma badan supaya kekal bertenaga sepanjang hari.

PERFORMANCE-DRINK-SHAKLEE

  1. KACANG SOYA

Satu kajian kecil diadakan menggunakan wanita pertengahan umur di Jepun sebagai “tikus makmal” lebih kurang gi tu la heheee mendapati bahawa mereka yang setiap hari menggunakan 40 mg aglycone (satu isoflavon yang terdapat dalam soya), mempunyai garis-garis halus yang lebih sedikit dan keanjalan kulit bertambah baik dalam tempoh 12 minggu berbanding dengan plasebo atau orang yang tidak mengamalkannya. Isoflavon boleh membantu menghentikan kolagen daripada menghilang pergi seperti angin sepi.hoho, yang membawa kepada kendur dan garisan kedut kedut pada wajah anda.huhu. Anda akan mendapati kira-kira 40 mg isoflavon dalam 3 ounces tempe, 1 ounces kacang soya panggang kering, atau 6 ounces tauhu.

So apa lagi yang hampa nak tunggu, takut takut. nampak dak produk SHAKLEE menggunakan kacang soya untuk kebaikan kulit kita.Contohnya, Seperti yang ada dalam ESP, CINCH SHAKE SHAKLEE dan bermacam lagilah. Antara kelebihan ESP SHAKLEE adalah memudarkan dan menghilangkan parut, sebagai diet yang mengenyangkan, kulit yang cantik, halus dan gebu, kesihatan jantung dan prostat, memberi tenaga, membantu masalah kesuburan dan MILKBOOSTER YANG HEBAT!!!

Sudah lama sangat syarikat shaklee menapak dalam bisnes ni. Kalaw tak bagus dah lama bankrup. Buat pa nak kedekut untuk kulit kita sendiri. Lebih baik mencegah daripada mengubat bukan? Its better awal awal ni hangpa pulunnnnnnnnnnnn makan produk shaklee ni. nanti bila terserempak dengan kawan lama konpemmm orang tanya, eh u ke ni? kenapa lain ni? wah berserinya muka,awet muda.sapa tak nak woiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!

header

  1. TELUR

eggs-COMP-3276712

Telur menawarkan sehingga dos besar protein tanpa lemak yang banyak, dan kurang lemak adalah satu perkara yang baik untuk kulit anda. Diet lemak tinggi yang dikaitkan dengan penuaan kulit. Menurut kajian dalam American Journal of Clinical Nutrition, peningkatan 17 gram dalam pengambilan lemak meningkat kemungkinan anda mendapat kedutan sebanyak 28%. Seram bukan !!!!

Nak cakap pasal protein ni, hampir kesemua produk shaklee kaya dengan protein. Sebut je nak yang mana . Takde hal. Shaklee mampu mebuatkan anda tidur nyenyak hari-hari tanpa memikirkan masalah kulit, berat badan, susu xcukup? Suami x sayang? Masalah tenaga lelaki. Semua lengkap ada pada shaklee.

  1. LOBAK MERAH

23-carrots-600x450-COMP-3423885

Who need blusher kalaw kita bole dapatkan kulit bersinar semulajadi? Makan lobak merah boleh memberikan cahaya semula jadi pada kulit anda. UK Study (2011) mendapati bahawa orang yang makan jumlah lebih tinggi karotenoid yang mengandungi buah-buahan dan sayur-sayuran, seperti lobak merah, mempunyai yellow tone pada kulit mereka, memberikan mereka kulit yang lebih sihat, bersinar dan cerah berseri !!!!!

Kandungan tinggi karotenoid juga terdapat dalam CAROTOMAX SHAKLEE. TAK PERCAYA?? JOM SAYA JELASKAN KENAPA. Carotomax mempunyai BETA CAROTENE, LUTEIN & ZEAXANTHIN, LYCOPENE, ALPHA CAROTENE DAN ASTAXANTHIN iaitu jenis jenis carotenoids. Semua CAROTOMAX ada bukan? Seperti yang ada dalam lobak merah, CAROTOMAX juga mampu membuatkan kulit anda berseri dan bersinar kalah lampu tiang dekat jalan tu!!!!!!! Hamek ko jah. Lain kali pandang lampu je, korang cakap, tak payah nak bersinar sangat, muka aku da cukup glowing. Jangan pulak korang tutup lampu ala2 nak jadi glow in the dark.hahahaha.Tak payah dah nak pakai semburan semburan lepas mekap tu . natural je lepas ni dengan CAROTOMAX.

6-carotenoids-super-lutein-naturally-plus

  1. KACANG KUDA

chickpeas

Penyelidik Korea mendapati bahawa apabila orang dewasa mengamalkan diet low-gycemic selama 10 minggu, mereka dapat mengurangkan keradangan jerawat yang menyakitkan dan bintik merah.

Mengapa? Diet tinggi glisemik termasuk makanan yang meningkatkan gula dalam darah, menyebabkan tahap insulin yang tinggi yang dipercayai boleh menyebabkan perubahan hormon yang sekaligus menyebabkan jerawat. Kacang, terutamanya kacang kuda, adalah rendah pada indeks glisemik kerana mereka kaya dengan protein dan serat, dua nutrien ini penting bagi proses pencernaan dan menurunkan tindak balas gula dalam darah.

  1. IKAN KEMBUNG @ MACKEREL

24-mackerel-600x450-COMP-1502435

Ikan kembung adalah salah satu sumber terbaik vitamin B12, yang mengandungi 16 mcg, atau 270% daripada apa yang tubuh anda perlukan dalam satu hari. Itu penting kerana ramai orang ketinggalan B12 apabila mereka cuba untuk kurang makan daging (atau vegetarian yang tidak makan daging langsung). Salah satu tanda-tanda kekurangan B12? Hyperpgimentation (bintik-bintik hitam) dan vitiligo (bintik putih). Pastikan anda mendapat cukup vitamin ini setiap hari dapat membantu menjaga tona kulit anda.

Nampak dak apa yang baik vitamin B12 ni seperti yang telah saya ketengahkan.HAAA!!!!!! Dalam produk shaklee juga terdapat Vitamin B-COMPLEX yang memenuhi keperluan anda. Bukan sahaja untuk meningkatkan tenaga untuk badan anda, malah menjadikan kulit anda cantik berseri. Vitamin B complex juga menganduni B1, B2,B3,B6, Biotin dan asid pantotenik dalam membantu menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Selain itu, asid folik dan B12 juga membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah dalam tubuh anda. Kenapa nak berlengah lagi kalaw dah tahu banyak khasiat dalam produk shaklee ni. Terlampau banyak sangat weh!!!!!!!!!!!!GIGIT JARI NI!!!!!! HUUHUHU

b_complex1

  1. KIWI

18-kiwi-600x450-COMP-3298024

Kiwi merupakan buah yang mempunyai vitamin C hampir 120% daripada keperluan harian anda untuk satu kiwi sederhana. “Vitamin C merangsang sintesis kolagen, dan  menyebabkan kulit anda tegang tanpa garis halus .Di laman web kajian dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa diet yang tinggi dengan vitamin C dikaitkan dengan kurang kekeringan pada muka dan kedutan kurang ketara.

Umum memang mengetahu vitamin C sangat bagus untuk kulit kita. Jadi, produk shaklee juga menyediakan Sustained Release Vita C shaklee yang mengandungi 180 biji. Bukan sahaja tahan lama, jimat duit kita juga xperlu nak beli kiwi hari hari. Hhahahaha.Seperti yang semua tahu, vita c ni bagus untuk awet muda, mencerahkan kulit, selain membawa kepada tahap imun yang tinggi untuk badan kita. Vita C shaklee mampu bertahan lama dalam badan kita berbanding jenis vitamin c yang dibeli di kedai. Kelebihan utama vitamin C Shaklee adalah ianya sudah diformulasi dalam bentuk ‘sustained release’. Ini bermaksud kandungan vitamin C di dalam tablet ini ini akan dilepaskan ke dalam badan secara berperingkat-peringkat. Ini kerana vitamin C merupakan vitamin larut air. Jika terdapat lebihan vitamin C dalam satu-satu masa, badan kita akan bertindak untuk mengeluarkan lebihan ini melalui air kencing. Jadi, dengan formulasi ‘sustained release’ ini, kandungan vitamin C dalam badan dapat dikekalkan secara berterusan

vita-c-plus

  1. WALNUT

08-walnuts-600x450-COMP-3159867

Ia adalah satu-satunya jenis kacang yang mengandungi sejumlah besar omega-3 asid lemak, yang penting terutamanya untuk vegetarian yang tidak makan ikan. Walnut memiliki omega-3 yang dikenali sebagai alpha-linolenik asid.Kekurangan lemak ini boleh menyebabkan ekzema, yang dikaitkan dengan kulit kering, bersisik.

Jadi apa kaitannya dengan shaklee? tentulah ada kawan kawan. Omegaguard shaklee juga menawarkan omega-3 bergred farmaseutikal yang penting untuk kulit, badan, membakar kolestrol dan untuk perkembangan otak dan fungsi otak. Selain itu, ia juga membantu menyihatkan jantung dan sendi. 7 rangkaian asid lemak semulajadi dalam omegaguard seperti EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. Ia juga dikenali minyak ikan terbaik didunia. Nak beli walnut hari2? Wuisshh mahal betoii . walnut tidak ditanam dalam Malaysia . Tu yang mahal. Tetapi dengan OMEGAGUARD SHAKLEE tahan selama 3 bulan (bergantung kepada pegambilan harian) dengan rm136 sahaja. Daripada beli walnut 100gram je dah alahai pokai duit. 500g je dah berapa. Kalaw buat brownies, sekali jalan je dapat letak. Huhuhu. Esok esok nak makan acano? Haaa.. apa tunggu lagi. Torray la OMEGAGUARD NI.

omega

DALAM KATA LAIN, INSYAALLAH SHAKLEE ADALAH PRODUK YANG DIYAKINI DAN MEMPUNYAI CIRI-CIRI DALAM 11 MAKANAN TERRBAIK UNTUK KESIHATAN ANDA. APA NAK TUNGGU LAGI? NAK KEDEKUT UNTUK DIRI SENDIRI BUEK PO!!!! MAI LA PAKAT PM CEQ!!!!!! DI 017 3524128 @ https://www.facebook.com/zafiraalyarosli

SENAMAN BERKESAN UNTUK KURUS (DURATION : 20-30MINIT)

Assalammualaikum semua. seperti yang dijanjikan . Saya akan post mengenai entry senaman yang saya lakukan hari-hari selama 20-30 minit. Ia tidak susah. malah yang ini senang diikuti. saya juga menyediakan link video youtube yang saya selalu lakukan setiap malam sebelum tidur. Senaman yang saya lakukan ini mampu membakar lemak degil yang bersarang dalam badan TERUTAMA SEKALI BELLY FAT! Anda juga bole cek berapa banyak kalori dalam badan yang terbakar dalam website http://www.healthstatus.com/calculate/cbc mengikut kategori exercise dan ketinggian, umur serta berat.Okay tanpa membuang masa, saya akan mulaka jenis-jenis senaman yang saya lakukan

  1. Mesti Panaskan badan dulu taw!!!!!! Kenapa? Sebab panaskan badan membantu dalam mempercepatkan lagi kalori yang terbakar serta mengelakkan sakit-sakit badan apabila terus melakukan senaman tanpa regangan badan. Biasanya saya buat lari setempat dan Lompat bintang dalam 3 minit kesemuanya
  2. Seterusnya . Saya melakukan jumping rope. iaitu skipping pakai tali tu. Dalam 300 kali. setiap 50 kali saya rest beberapa saat sahaja. Lepastu saya terus buat sampai cukup 300. yang penting setiap 50kali saya rest. Saya buat jumping rope yang sederhana bukan yang laju.Takut kaki terkehel. Tapi saya sarankan kalaw siapa yang baru nak start buat jumping rope, start dengan 50 kali dulu.esoknya 100, 150, 200,250 dan seterusnya 300. Kalaw nak lebih pun boleh. Tapi saya buat 300 je .

jump-rope

3. Yang ketiga, saya melakukan senaman untuk belly fat.iaitu mule dengan heel touch. Saya buat sebanyak 30 rep tanpa henti. Senaman jenis ini bukan sahaja dapat menghilangkan lemak di perut malah melangsingkan pinggang kita.

ankle_touches_2

4. Saya melakukan senaman jenis bicycle crunch. Juga sebanyak 30 rep. iaitu 30 kali. buka 30 saat ye. Senaman jenis cruch mampu menghilangkan lemak dibawah dada.iaitu atas pusat 2. Baru nampak kempis uollsss

0502_bicycle_crunch

5. Selepas itu, saya melakukan senaman jenis toe touch crunch (30REP). Senaman ini bukan sahaja untuk perut, malah untuk kaki juga. slim atas bawah la uollss

toe-touch-crunch

6. Selepas itu saya melakukan russian twist. russian twist bagus untuk membakar lemak di perut dan merampingkan pinggang kita. juga sebanyak 30 rep. Tapi kalaw baru start execise, mula dengan 15-20 rep dulu. InsyaALLAH lame lame da boleh buat lebih.Takut badan terkejut pula

russian-twist

anda juga bole lihat video di youtube cara bagaimana heel touch, crunch, wide toe, reach through, russian twist, plank yang saya lakukan. cuma beza saya buat setiap senaman 30 rep bukan 30 saat. https://youtu.be/reQNxaFhcBo . selain itu, gambar dibawah turut disediakan bagi anda semua mengetahu bahagian mana di perut yang terbakar untuk setiap senaman

321cee43b8cd4a7242dc821a9338ef30

7. PLANK. !!!!!! Senaman ini nampak mudah sebenarnya amat sukar dilakukan.. antara kebaikan plank ni ia dapat membakar lemak bukan sahaja di perut, tangan kita pon boleh.Ada pelbagai jenis plank. Biasa saya buat macam gambar bawah ni. yang orang lelaki pakai seluar hitam ni. dan saya juga melakukan side plank. untuk mengelakkan saya berasa letih sebab saya buat 2minit. pada saat yang ke 30 saya buat side plank.dan yang ke 45 saya buat belah kiri pula side plank tu. dan pada 1minit 30 saat saya ulang lagi buat side plank kiri kanan. Tapi bila buat kedudukan plank yang biasa lagi bes sebab rase lemak terbakar dekat perut. Kalaw side plank bes kat tangan la. Lemak di tangan terbakar. Kalaw anda yang baru nak buat plank saya sarankan buat 30 saat dulu. Takpun anda ikut plank challenge seperti gambar dibawah.

plank_006

PlankHipDip_GIF SingleArmPlank StandardPlank_InPost

30day-plank-challenge-chart-1

Yang penting sebelum buat senaman minum air dulu begitu juga lepas abes senaman. Kalaw untuk berat badan saya, saya dapat bakar sebanyak lebih 3000 kcal untuk seminggu. DAN YANG LAGI PENTING SEBELUM SARAPAN, MAKAN LE LECITHIN DULU! AMEK 2 BIJI. HAA!!!! RASAILAH PERBEZAANNYA YA AWOKKK SEMUA!!!!!Dan jangan timbang berat badan lepas bersenam. Bila kita tengok berat yang turun hanya sikit atau xturun2 ia akan mematahkan semangat kita. Berat badan hanya nombor. yang penting anda toned badan sendiri. decide mana part yang nak kuruskan. dan campur sekali degan cardio.Jangan hanya buat 1 part je. nanti yang kurus kat satu tempat je. Nampak burok pulok.huhuhuhu.

3 CARA TERBAIK UNTUK KURUS! TANPA PERLU DIET! (CARA SAYA)

Assalammualaikum semua. Hari ini saya nak update mengenai cara mendapatkan bentuk badan yang ideal. Semestinya anda semua inginkan tubuh badan yang cantik tidak kira lelaki mahupun perempuan. saya sendiri mengalami masalah ini. Sebelum masuk UiTM memang kurus . Tapi lepas masuk uitm badan nak mendadak terutama di bahagian perut dan kaki.benci!!!!!!! huhuhuhu. sedih sangat. Tuntutan kursus Town and Regional Planning yang dipelajari dan perlu komitment 100%, stay up dekat studio sampai pagi. Bila kita stay tengah malam mesti perut rasa lapar bukan?? Itu lah yang saya alami. makan makanan berat malam-malam. tu yang membuatkan badan naik mendadak sehingga saudara mara tegur kenapa chubby ni. Sodih!!!!!!!!!!!!!!Benci!!!!!!!!!!!

obesity_4

Tetapi alhamdulillah sejak saya amalkan hanya dengan ambil supplement set budget shaklee Alfalfa dan lechitin, Badan saya sudah mula susut. Selain itu, saya tidak hanya makan supplement sahaja, saya melakukan senaman hanya 20-30 minit 1 hari. Jangan langsung mengharapkan supplement sahaja untuk kurus. itu tidak bagus.kerana anda sendiri tahu pembakaran lemak dalam badan kita la yang membantu menurunkan berat badan sendiri. Apabila kita melakukan senanam, kita akan rasa badan seperti terbakar.itu sudah bagus. bermaksud lemak anda sedang terbakar. Dengan penambahan supplement shaklee, mampu membuatkan lemak dalam badan terbakar dengan cepat dan berfungsi sebagai detoks dalam badan kita. Jangan sekali-sekali jarang minum air. saya menggunakan aplikasi water reminder mengikut berat badan saya. Setiap berat badan memerlukan jumlah kuantiti air yang berbeza. Apabila badan kita cukup air, bukan sahaja mampu menurunkan berat badan selain dapat membuang toksin dalam badan melalui proses pembuangan air kecil . Anda perlu ingat, kalaw nak kurus kena mempunyai WILLPOWER yang TINGGI !!

Sebab kalaw takde willpower tu, memang sampai bila kita takkan kurus kalaw nak harapkan lemak badan terbakar sendiri. Ye dak?

MESTI KUAT. Saya dulu pun malas gile, lepastu lately ni dah menyampah dengan lemak dekat perut ni.serius menyampah. nak duduk pun payah. Kadang-kadang rindu badan yang dulu. huhuhu.bukan kadang-kadang tapi selalu. saya memang da lama amalkan lecithin. dan berbotol-botol. dan saya juga melakukan senaman. apa-apa supplement yang kata tak perlu bersenam itu TIPU! Wajib bersenam selain untuk kesihatan kita, ia juga mampu mebuatkan kita mendapatkan tubuh yang diidamkan. SAYA BERANI JAMIN MEMANG berat badan anda akan susut selepas melakukan apa yang sarankan ini. yang penting cek berat badan hari pertama lakukan langkah-langkah yang saya sarankan. dan cek berat badan selepas setengah bulan, dan semasa cukup 3 bulan.sangat berbeza,.anda sendiri akan rasai perubahannya.

Saya juga tidak mengamalkan diet. saya makan nasi hari-hari. ingat senang ke nak tinggalkan nasi.huhu. terutamanya student macam saya. bila cuti, mak masak takkan nak tengok je, Yang penting jangan makan selepas pukol 7malam. DON’T INHALE ANYTHING EXCEPT WATER. Paling tidak kalaw lapar makan la biskut. Tapi biasanya kalaw anda makan banyak semasa sarapan, automatik malam tak lapar.. memang kenyang.

Nak cantik kan,kurus, ? nak suami sayang? Jangan teragak-agak untuk order set shaklee kurus ni dengan saya.Hanya dengan rm100 termasuk postage untuk set budget shaklee ini, anda mampu untuk kurus!!!!!! Alfafa mempunyai 330 biji, tahan sehingga 165 hari!!!!Lecithin pula ada 180 biji, tahan selama 3bulan. Jimat kan? Buat pa nak berlengah lagi . rasailah kehebatannya. Kalaw nak beli satu-satu, alfalfa (rm53.75) begitu juga lecithin (rm53.75). Kalaw nak yang murah sahaja tetapi tinggi kandungan bahan kimia buat apa?kan? kurus xdapat, bila berhenti makan badan naik.betol x.selain merosakkan buah pinggang kita.

Ok sekarang saya nak cerita mengenai kelebihan lecithin dan alfafa pula.

Apa kelebihan Lecithin ni untuk tubuh badan kita?

lecitin

  1. bertindak sebagai pelarut utk kolesterol, triglycerides dan lemak-lemak yang lain.
  2. mencegah penyakit-penyakit seperti high blood pressure, stroke, heart disease, arteri yg mengeras.
  3. bertindak mengemulsikan lemak (memecahkan lemak).
  4. memainkan peranan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari saluran darah ke dalam sel-sel badan.
  5. membantu mengurangkan atau mencegah penyakit berkaitan hati.
  6. membantu sistem imunisasi dengan membalut sel darah merah kita dan seterusnya
  7. memberi perlindungan dari serangan virus,germs,bakteria.
  8. melindungi sel dari teroksida.
  9. juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf.
  10. mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease.
  11. sumber hormon neurotransmitter di mana ia menggalakkan proses tidur.
  12. bertindak sebagai pelincir bagi sendi2 (joint) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang &  sistem penghadaman
  13. zat utk kecantikan,  ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat, cantik berkilat, kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema.

lecithinApa pula fungsi alfafa ini?

alfalfa-complexc2ae-shaklee-l-click-here-to-purchase

  1. Melegakan sakit sendi dan sakit belakang
  2. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  3. mengurangkan simptom PMS (untuk wanita)
  4. Merawat arthritis
  5. Membantu mengatasi masalah allergi dan eczema (jika bayi mengalami eczema ibu boleh mengamalkan alfalfa dan khasiatnya akan disalurkan melalui susu ibu)
  6. Membantu mengatasi masalah asthma
  7. Mencuci usus untuk tujuan membuang toksin (detox)
  8. Mencuci buang pinggang dan merawat kencing kotor
  9. Meneutralkan asid dalam badan
  10. Merawat masalah keputihan (untuk wanita)
  11. Membesar dan menegangkan payu dara (untuk wanita)
  12. Sebagai kacip Fatimah bertindak sebagai ‘perapat’ mengembalikan hubungan hangat suami isteri (untuk wanita)
  13. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita)
  14. Melancarkan sistem penghadaman dan pencernaan
  15. Meningkatkan stamina para suami
  16. Sebagai Pelawas dan mengatasi masalah sembelit
  17. Membuang angin dalam badan
  18. Terkenal sebagai ‘MILKBOOSTER’
  19. diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine.

Dan YANG PENTING JANGAN MUDAH PUTUS ASA. SELALU LAH LAKUKAN APA YANG SAYA SARANKAN INI. KERANA BUKAN UNTUK ORANG LAIN TAPI UNTUK ANDA SENDIRI JUGA.

The next entry, saya akan ceritakan senaman yang saya buat di rumah dan saya lakukan hanya mengambil masa 20-30 minit sahaja dan saya juga akan ceritakan mengenai WAYS TO PERFECT FAT LOSS untuk mebakar dan menurunkan kalori dalam badan kita. tunggu yang itu ye anda semua.

PM ME FOR ORDER AT https://www.facebook.com/zafiraalyarosli or

w/apps at 017-3524128