Resepi Inti Dumpling

Tadi dah update Resepi Kulit Dumpling kan. now update initi dia pula.

1 Pound isi ayam. (Saya buat banyak sebab kentang ada sikit je masa tu.huhu)(Dipotong dadu/diblend)saya potong dadu je

2 Biji kentang (Nak buat lebih lagi sodap)

1 Biji Bawang Besar(Dipotong dadu)

3 Biji Bawang Putih (Dihiris nipis)

1 Sudu kecil gula

1 sudu besar sesame oil

2 sudu kecil kicap/soy sauce

2 sudu kecil garam

1 cawan tauhu.

3 sudu besar serbuk kari

Minyak untuk menggoreng

Cara-caranya:

Gabungkan kesemua bahan sampai sebati

Lepastu goreng atas minyak. sampai masak. nanti ayam akan keluarkan air. dun worry. biarkan ayam dan kentang masak. air akan kering nanti.agak2 dah masak. angkat dan sejukkan. dan boleh buat dumpling guna kulit dumpling yang telah dibuat sebelum tu.

Kalau nak kukus, kukus dalam 15 minit sahaja

Kalau nak goreng pakai minyak dalam dua sudu besar je.kita tak nak buat dia deep fried. nak.cuma nak bagi dia garing sikit je. ha bole tengok dalam gambar ni.

12890920_1061367863920179_7656028260886965938_o

Nampak tak kulit dia gelembung2 dan garing tu. sedap!!!!!!!! cubala buat. maaf kualiti gambar tak cantik.tak taw kenapa transfer dari hp ke laptop gambar jadi lagu ni.huhu

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s